کارگاه سرآمدی با مدل تعالی کسب و کار EFQM
موضوعات:
آموزش مدل تعالی سازمانی EFQM و روش های خودارزيابی سازمانی (ویرایش ۲۰۱۳) از جمله رويکردهای متداول استقرار تفکر مديريت کيفيت جامع، بهره گيری از مدل های تعالی سازمانی می باشد. در سال ۱۹۹۲ میلادی، بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)، چارچوب مدل و جایزه کیفیت اروپایی را که امروزه به عنوان یکی از گسترده ترین ابزارهای اندازه گیری و نظارت نظام مند بر عملیات سازمان شناخته می شود را معرفی نمود. در مدل تعالی EFQM یا EFQM Excellence Model، فرآیندهای هر سازمان، نقش ابزارهایی را دارند که توانمندی کارکنان سازمان را به منظور خلق نتایج ارزشمند شکوفا می نمایند. از همین رو بهبود عملکرد در ساده ترین تعریف خود، فقط و فقط از طریق بهبود فرآیندها و مشارکت کارکنان به وقوع می پیوندد. اين مدل در بيش از ۵۰ کشور دنيا از جمله ايران مبنايي برای برگزاری جوايزه ملّی در حوزه تعالی می باشد. در این کارگاه آموزشی علاوه بر آشنايي با سير تکاملی مديريت کيفيت، مفاهیم و اجزا مدل تعالی سازمانی EFQM (ويرايش ۲۰۱۰) و تغييرات آن در ویرایش ۲۰۱۳ را فراخواهید گرفت. سپس آموزش های کاربردی در خصوص فرآیند خودارزیابی، فرآیند تدوین اظهارنامه و مهارت های ارزیابی تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM ارائه می گردد.