دومین همایش ملی آموزش زبان و ادبیات فارسی
محورهای همایش
– آموزش زبان و ادبیات فارسی بر پایه مفاهیم جهان شمول در ادبیات کهن و غنی فارسی
– آموزش زبان و ادبیات فارسی به عنوان یکی از ارکان سنتی میراث علمی و عرفانی جهان
– بررسی مبانی زبانی در کشورهای مختلف و تدوین و استانداردسازی منابع و متون متناسب آموزش زبان فارسی
– آموزش زبان فارسی مقدمه ورود به حوزههای دانشهای تخصصی چون شرقشناسی و دیگر رشتههای مرتبط
– روششناسی تدوین منابع آموزشی زبان و ادبیات فارسی
– راهبردهای بلند و کوتاه مدت منطقهای و جهانی برای آموزش زبان و ادبیات فارسی
– معیارهای تعیینسطح و سنجش و ارزیابی فارسیآموزان
– مدرس زبان و ادبیات فارسی، توانمند سازی، گزینش و استخدام
– آموزش زبان و ادبیات فارسی، گردشگری فرهنگی و رغبت افزایی
– ادبیات تطبیقی و آموزش زبان و ادبیات فارسی
– آموزش زبان و ادبیات فارسی و مطالعات میان رشتهای
– ضرورت و اهمیت ایجاد گرایشهای جدید در حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی
– رویکردها و چالشهای آموزش زبان و ادبیات فارسی در داخل و خارج از کشور
– فن آوری های نوین آموزش زبان و ادبیات فارسی
– تولید محتوای آموزشی زبان و ادبیات فارسی با استفاده از شیوه های جدید شنیداری و دیداری
– استانداردسازی آزمون ها در آموزش زبان و ادبیات فارسی
– مقایسه آموزش زبان و ادبیات فارسی با آموزش دیگر زبانها
– آسیبشناسی آموزش مهارتهای گفتگو، شنیدن، خواندن و نگارش در منابع آموزش زبان و ادبیات فارسی
– آسیبشناسی آموزش دستور، واژگان و تلفظ در منابع آموزش زبان و ادبیات فارسی
– ویژگیهای شخصیتی و روانشناختی استادان موفق آموزش زبان و ادبیات فارسی
– ویژگیهای شخصیتی و روانشناختی فارسیآموزان موفق
– زبانشناسی پیکرهای و فرهنگنویسی و آموزش زبان و ادبیات فارسی
– چالشهای جهانی سازی زبان و ادبیات فارسی
– طراحی محیط یادگیری برای فارسی آموزان
– آموزههای زبانشناختی شناختی و آموزش زبان فارسی
– تحلیل گفتمان و آموزش زبان و ادبیات فارسی
– راهبردهای یادگیری و آموزش زبان فارسی
– آموزش زبان و ادبیات فارسی و بازیهای زبانی
– نیازسنجی زبانی فارسیآموزان
– تصویرسازی و گرافیک در منابع آموزشی زبان فارسی
– بازنمایی فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی در منابع آموزشی زبان و ادبیات فارسی